Egy kis stressz

Egy kis stressz

Ahányan vagyunk, annyiféle stresszkezelési technikát tudunk példaként felhozni. Ki-ki a maga módján és eszközeivel, tudatosan és önkéntelenül kezeli a stresszt az életében.

Hol sikeresen, hol nem.

Egyáltalán milyen egy stresszes ember?

És mi a stressz?

Sokaknak talán egy olyan ember képe ugrik be, aki majd szétrobban a dühtől, a méregtől, vagy akin az agyonhajszoltságot látjuk a mindennapi feladatok, elvárások és problémák szinte már megoldhatatlannak tűnő terhe alatt. És valóban. Vagy a kép ennél mégis árnyaltabb?

A stressz lehet nyomás, ami ösztönöz, és nehézség, ami visszatart. A változással kéz a kézben együtt jár. Ugyanakkor minden bizonyossággal állítható, hogy az életünk szerves része.

Egyrészről jó hogy van, mert motiváltak leszünk, és ha kezelni tudjuk ezt a nagy energiatöbbletet, akkor saját növekedésünk szolgálatába tudjuk állítani. Védelmi funkciója pedig vitathatatlan, különösen a veszélyes helyzetekben. Minden változás, mely életünk során bennünket ér, akár pozitív, akár negatív, egyfajta nyomásként, teherként hat ránk. A változás kezeléséhez pedig elővesszük jól megszokott megküzdési stratégiáinkat. A megküzdő képességünkön múlik, hogy motiválttá válunk-e és kihívásként éljük meg a helyzetet, vagy lebénulunk, pánikba esünk, netalán elmenekülünk előle.

Másrészről, a hihetetlenül felgyorsult világunk szinte elvárja tőlünk, hogy úgy száguldjunk át az életünkön, mint egy gyorsvonat. Nem csoda hát, hogy a túl sok változással és a bennünket érő számtalan hatással legtöbbször nehezen és különösen, amikor nagy szükségünk lenne rá, egyáltalán nem tudunk eredményesen megküzdeni. A leggyakoribb válaszreakció a félelem, a szorongás, amely bizonytalanságot eredményez, szétzilálja gondolkodásunkat és figyelmünket, koncentrációs képességünk pedig csökken.

Érdemes tehát odafigyelni, ha túl sokat aggódunk dolgok miatt, félünk tetteink következményétől, vagy attól, hogy mások mit szólnak. Ha sokat vagyunk feszültek, idegesek, vagy csak képtelenek vagyunk pihenni, és nem találjuk az egyensúlyt a munka és magánélet között.

Nem kell együtt élni a mindennapi félelmekkel, szorongással, pánikkal, vagy a folyamatos feszültséggel csak azért, mert már megszoktuk!

A wingwave módszere szelíd és gyors megoldást jelent. Segítséget jelent olyan egészséges lelkületű emberek számára, akik elakadtak egy probléma megoldásában, vagy az életük bizonyos területin nem jutnak egyről a kettőre, de saját erejüket használva akarnak továbblépni. A pánikból nyugalom, szorongásból kiegyensúlyozottság, félelemből erő lesz, eltűnnek a negatív hiedelmek és létrejön egy erőforrással teli, kiegyensúlyozott érzelmi állapot.