Énkép – avagy, mit tehetünk személyes kisugárzásunk érdekében?

Énkép – avagy, mit tehetünk személyes kisugárzásunk érdekében?

Ahogy mondani szokták, a téma az utcán hever. Szembe jön velünk minden alkalommal, ha emberek között vagyunk: mikor barátokkal és ismerősökkel találkozunk; munkahelyen; vizsgán, vagy  állásinterjún;  ha bevásárlást intézünk, vagy bárhol is jövünk-megyünk (még a virtuális közösségekben is). Úgy vagyunk jelen mindenhol, hogy az a bizonyos adó-vevő funkciónk be van kapcsolva. Adjuk és vesszük az üzeneteket, akarva és akaratlanul.

Üzenünk magunkról a világnak, és képet alakítunk ki magunkban a másik emberről az üzenetei alapján.

Minden ember alapvető szükséglete, hogy figyeljenek rá és elismerjék. Nincs ebben semmi rossz, sőt! Az énképünk kialakulásában – különösen gyermekkorban – nagy szerepet játszik, hogy a környezetünkben élők miként viszonyulnak hozzánk. Ezek a kapott reakciók, melyeket leszűrünk  és értelmezünk, hiedelmekké formálódnak. Szüleink, tanáraink, barátaink, szerelmeink, mindennapi kapcsolataink és megélt élményeink alakítják az önmagunkról kialakított képet, melyek gondolatok és érzetek formájában jelennek meg bennünk. Gazdagodhatunk jó esetben a magabiztosság, a sikeresség, a képes vagyok rá, az erő, és az elfogadom magam építő érzéseivel.

A figyelem és elismerés iránti vágy mozgat bennünket akkor is, ha mi próbálunk a külső környezeti ingerekre reagálni. Ez megfelelési vágyat ébreszt, ami arra sarkall bennünket, hogy divatosan öltözködjünk, sportosak vagy vékonyak legyünk, új táplálkozási trendeket kezdünk el követni, vagy különböző módszereket és termékeket próbálunk ki, hogy üdének és fiatalnak látszunk. Ha tudatosak és kitartóak vagyunk, eljárunk például sportolni, hogy karban tartsuk testünket és fittek legyünk. Ha lehetőségünk van külső szépségünkért tenni, elmegyünk fodrászhoz, kozmetikushoz, ápoljuk körmeinket, vagy egyéb szépészeti eljárásokat hívunk segítségül,annak érdekében, hogy az elégedettség érzése erősödjön bennünk. A jó testi közérzetünk és egészségünk érdekében, még új étkezési szokásokat is bevezetünk.

Egyszóval, mi is építjük magunkat és formáljuk énképünket.

De mi van akkor, ha felépült valami, amire vágytunk, amiért tettünk (az is lehet, hogy nagyon is sokat), de mégsem jött el az elégedettség, a megnyugvás érzése, nem érezzük sem üdének, sem fiatalnak magunkat, a magabiztosság és önbecsülés érzése pedig csak villámlátogatást tett a lelkünkben?

Ilyenkor óhatatlanul kialakul egyfajta diszharmónia. Az úgynevezett összbenyomás nem csak az öltözködés, a frizura, vagy testalkatunk függvénye, hanem olyan finom és mozgó elemek adják meg a sava-borsát, mint a mimika, testtartás, pupillák mérete, nevetés, légzés, gesztikuláció, vagy a szóbeli kommunikáció, melynek során akaratlanul is eláruljuk hiedelmeinket.

Ezek a finom és mozgó elemek tükrözik az éppen aktuális érzelmi állapotunkat. Ha elégedetlenek vagyunk, és nem érezzük sikeresnek magunkat, és a magabiztosságunk valahol a pincében van, vagy dühösek és mérgesek vagyunk, tele nyugtalansággal, akkor bizony a személyes kisugárzásunk nem tud megcsillanni a sok-sok építkezés ellenére sem.

Mit tehetünk?

Érdemes feltárni azokat a gátló hiedelmeket és érzéseket, melyek megakadályozzák, hogy kialakuljon egy kellemes belső érzelmi klíma. Ezen a ponton nyújthat gyors és hatásos segítséget a wingwave technikája, hogy túljussunk a düh, a nyugtalanság, a félelem, vagy bizonytalanság érzésein annak érdekében, hogy visszanyerjük önbecsülésünket, magabiztosak legyünk és megélhessük mindennapi sikereinket.

Így már könnyen fogunk szimpatizálni saját énképünkkel és megcsillanhat személyes kisugárzásunk.

Megéri befektetni  a mentális kinézetünkbe is! 🙂