Nyitottan a nehézségekre a munkában

Nyitottan a nehézségekre a munkában

Senki sem szereti, ha az élete nem a tervek szerint alakul. Mert tervezünk, elképzelünk, és igen szeretnénk, ha minden gördülékenyen menne, úgy ahogy mi szeretnénk.

És nincs a kedvünkre, ha nem válaszolnak az e-mailünkre, nem kapunk pontos információt a munkához, amit ránk bíztak, túl szoros a határidő, vagy csak kifogy a nyomtatópatronból a tinta és megint cserélni kell. Valljuk be, hogy az ilyen és ehhez hasonló nehézségek a napi munkamenet szerves részei. Minden, ami nem tetszik, ami nem a mi szájunk íze szerint történik, ellenállást vált ki belőlünk ösztönösen. Tehetetlenné, dühössé és ingerültté válunk. Beindulnak a stressztünetek gyomorgörcs, heves szívverés, vérnyomás emelkedés, izzadás és más testi tünetek formájában. Ilyenkor a figyelmünk a problémán és a hozzá kapcsolódó nehézségen van.

Ahhoz, hogy csökkentsük, vagy képesek legyünk megszüntetni a bennünk jelentkező ellenállást, el kell távolodnunk tőle. És most nem arra buzdítalak, hogy állj fel az íróasztalodtól és menj haza, hogy meglegyen a kellő távolság!

Az eltávolodáshoz a figyelmedre lesz leginkább szükséged.

  • Tudatosítsd magadban , ha valami nem kívánatos dolgot tapasztalsz. Nyugodtan fogalmazd meg magadban, hogy “Rossz érzés nekem, hogy már megint nem válaszolnak az e-mailemre'”
  • A benned megjelenő érzést is vedd észre és ha tudod nevesítsd. Igen most “dühös vagyok”, vagy “tehetetlen vagyok”. A testedben megjelenő érzetet is beazonosíthatod, hogy hol érzed (ha nem tudod meghatározni nem baj, ne ragadj le itt). Már önmagában azzal, hogy látod mi zajlik benned, tudomásul veszed az érzésed meglétét és ezzel már gyengíted is. Ez egy kulcsfontosságú lépés.
  • Engedd meg magadnak, hogy így érezz! Majd vidd át a figyelmedet a légzésedre. Ki- és belégzés, figyeld meg ahogy áramlik a hasadon, tüdődön és a szájadon keresztül a levegő. Figyeld néhány percig, majd tágítsd ki a figyelmed a testedre is, ahogy jól esik olyan ütemben. Érzékeld a testedet, a talpadat a padlón, a kezedet ahogy az öledben nyugszik, a vállaidat, melyeket lazíts le minél jobban. És csak figyelj magadra!
  • Gyakorold minél többször, amikor csak észreveszed, hogy már megint ellenállás van benned!
  • És ami nagyon fontos, hogy légy türelmes önmagadhoz!

A problémák ettől nem oldódnak meg. Továbbra is zajlik körülötted az élet és sokszor pont úgy ahogy te nem szeretnéd. Viszont ha képes vagy egy nyugodtabb szemszögből, és érzelmi állapotból hozzájuk viszonyulni, akkor erőlködés nélkül, könnyedebben megoldódnak majd általad.


Konzultációra jelentkezem