Kérdések-Válaszok

Mi a coaching és ki a coach?

A coaching egy személyes segítő, fejlesztő tevékenység, sokban hasonlít a sportedző munkájához, az elnevezés is onnan származik. Mind az edző, mind a coach alapvetően a személyes képességeket, meglévő erősségeket azonosítja és fejleszti, segítve ezzel a továbblendülést, az elakadások problémák megoldását. Coachként stabilan, felkészülten, és empátiával segítem az ügyfeleimet a cél felé, hogy a legjobbat tudják kihozni magukból. Nem adok tanácsot, ugyanakkor teljes személyiségemmel vagyok jelen a folyamatban. Különböző eszközöket, megközelítéseket használok, mint: kérdések, értő figyelem, hallgatás, visszajelzés, átkeretezés, szempontváltás, szerep- és szituációs játékok, készségfejlesztő kártyák, vizuális technikák (rajz). Fő módszerként pedig a wingwave technikáját használom.

Milyen coaching módszer a wingwave?

Egy speciális stresszoldó és teljesítménynövelő  mentáltréningként értendő, amely nem helyettesíti az orvosi és pszichoterápiás kezelést. Jól működik más kezelések és terápiák kiegészítéseként.  Testi és lelki stabilitást feltételez. Olyan pszichésen egészséges emberek számára segítség,akik fejlődni szeretnének, vagy elakadtak egy probléma megoldásában és életük bizonyos területein nem jutnak egyről a kettőre. Gyors változást hozó coaching módszerek közé tartozik. Célja, hogy az ügyfél stabilan és egyedül is képes legyen tovább haladni az általa megválasztott úton.  A wingwave technikának minden eleme tudományosan visszaigazolt és Európában az első olyan coaching módszer, amely minőségbiztosítással rendelkezik.

Mire jó a wingwave módszer?

Abban segít, hogy a negatívan befolyásoló élmények, érzések és hiedelmek feldolgozásra kerüljenek. Eltűnjön a félelem, a pánik, a szorongás. Célja, hogy az előrelépést és teljesítményt gátló stresszfaktorok ne gátolják tovább a sikerünknek; nyugalommal  állhassunk bele pl. egy vizsgahelyzetbe, szereplésbe, tárgyalásba; párbeszéd legyen az eddig konfliktusban álló felek között és a félelem helyett erővel és erőforrással telve tudjuk megvalósítani céljainkat. Kiváló módszer a kreativitás és az érzelmi intelligencia fejlesztéséhez.

Mennyi időt kell szánnom rá?

Alkalmanként általában egy órát dolgozunk együtt. Egy-egy téma feldolgozására 1-5 alkalomra van szükség. A találkozások között általában 2 hét telik el, amely egyénileg változhat.

Meddig érdemes járni?

Tartós eredmény eléréséhez a hozott téma teljes feldolgozása szükséges, amely általában 1-5 alkalom.

Milyen korosztály vehet részt stresszoldáson, mentális tréningen?

Tulajdonképpen minden korosztály. Ügyfeleim között megtalálhatók diákok és felnőttek egyaránt. Kisebb gyermekek esetében fontos, hogy rövidebb ideig tudjanak együttműködni, odafigyelni. Esetükben ajánlásként megfogalmazható a szülővel való külön foglalkozás is.

Milyen területeken nyújthat segítséget?

  • Segít a félelmek és fóbiák leküzdésében, mint pl. magasság, tömegiszony, orvos-fogorvos, szereplés, vizsga, állásinterjú stb.
  • Ha a szorongás és a félelem az akadálya a teljesítőképességnek:  munka, vizsgahelyzet, sportversenyek, fellépések stb.
  • Mindennapos stresszhelyzetek kezelésében: konfliktushelyzetek, nagy feszültséggel járó szituációk. 
  • Teljesítmény-stressz kezelése
  • Régi kudarcok, veszteségek feldolgozásában.
  • Érzelmi kimerültség esetén
  • Kiégés megelőzése
  • A korlátozó hiedelmek semlegesítésén keresztül hozzásegít az önelfogadáshoz, egészségesebb önkép kialakításához és ahhoz, hogy akár új életformát alakítsunk ki.
  • A lelki állóképesség fejlesztésében.
  • Ha csúcsteljesítményre törekszünk: munkában, sportban, tanulásban és egyéb területeken.
  • Kreativitás növelése

Kiknek lehet segítség?

Minden ember életében előfordulhatnak a fenti esetek.

A módszer tökéletesen alkalmazható az üzleti és a magánélet számos területén.

Akiknek ajánlom:

  • magánembereknek
  • üzletembereknek
  • vezetőknek
  • étrékesítésben, ügyfélszolgálatban dolgozóknak
  • diákoknak, egyetemistáknak
  • művészeknek, előadóknak, kreatív területen dolgozóknak
  • sportolóknak

További kérdésem van